برنامه بدنسازی کاراته

ورزش کاراته از نگاه ویکی پدیا : 

کاراته (به ژاپنی: 空手) هنر مبارزه کردن با دست خالی و یکی از رشته‌های هنرهای رزمی است. مسابقات کاراته مدرن در دو بخش کومیته (بخش مبارزه) و کاتا (بخش اجرای فرم) برگزار می‌شود. کاراته نوعی هنر رزمی متعلق به جزایر ریوکیو است، جایی‌که امروز در جزایر اوکیناوا ژاپن قرار دارد. این رشته از ترکیب روش‌های جنگی بومی و محلی این منطقه معروف به ته (معنی تحت‌اللفظی: دست) پدید آمده‌است. کاراته یک هنر رزمی مبتنی بر ضربه زدن است که از ضربات مشت، لگد، زانو، آرنج و تکنیک‌های دستِ باز، مانند دست چاقویی تشکیل می‌شود. در برخی سبک‌های کاراته فنون گلاویزی، قفل مفصل، مهاری، پرتابی و ضربه به نقاط حساس نیز آموزش داده می‌شود. در کاراته ضربات با حداکثر قدرت و سرعت، به سمت حریف پرتاب می‌شود. سه بخش مهم کاراته از کیهون (تکنیک‌های پایه)، کاتا (اجرای فرم) و کومیته (مبارزه) تشکیل می‌شود. هنرجویان این رشته کاراته‌کا نامیده می‌شوند.

برنامه های بدنسازی کاراته زیر نظر مربی بدنساز کاراته طراحی می شود. این برنامه برای افراد نیمه حرفه ای و حرفه ای مناسب است. گروه سنی هدف این برنامه نوجوانان به بالا مناسب می باشد.
همه شما ورزشکاران عزیز از اهمیت بالای بدنسازی در ورزش به خصوص در رشته ورزشی کاراته آگاه هستید که با یک برنامه تمرینی خوب می توانید پیشرفت خود را چند برابر کرده و از بقیه بازیکنان پیشی بگیرید، برای این منظور ما یک برنامه کاملا تخصصی ایجاد کرده ایم. که بتوانید ز ان استفاده کنید و در پیشرفت شما سهیم باشیم.

برای خرید برنامه بدنسازی تخصصی کاراته میتوانید از لینک زیر استفاده کنید. 

قیمت جدید : فقط ۱۵۰ هزار تومان !

بدنسازی کاراته

اهمیت بدنسازی در کاراته

کاراته یک ورزش قدرتی و سرعتی است و کاراته کا علاوه بر قدرت و سرعت باید دارای سیستم عصبی عضلانی بسیار قوی نیز باشد تا بتواند در شرایط سخت مسابقه بهترین تصمیم و واکنش را از خود نشان دهد تا از سایر رقبا جدا شود و در لحظات حساس ضربه بزند. امروزه بدنسازی این نقطه ضعف را برای هر ورزشکاری به نقطه قوت تبدیل کرده است. همانطور که می بینید، به خصوص در ورزش حرفه ای کاراته، اکثر بازیکنان سطح بالا در جهان دارای سیستم بدنی قوی و عضلات پایین، میانی و بالاتنه هستند که این بازیکنان را از سایر بازیکنان متمایز می کند. با تو. ما اینجا هستیم تا شما را به نقطه ایده آل برسانیم. با ما همراه باشید.

چند نکته مهم!

چرا باید قبل از تمرین یا مسابقه بدن را گرم کرد؟

گرم کردن قبل از ورزش باعث افزایش جریان خون به عضلات و بافت های نرم و بهبود انعطاف پذیری عضلات، تاندون ها و مفاصل می شود. این روش به ورزشکار این امکان را می دهد که بدن و ذهن خود را با چالش های ارائه شده در طول تمرین یا مسابقه اصلی تطبیق دهد و آسیب ها را در حین کار زیاد به حداقل برساند. از آنجایی که در کاراته استفاده از تکنیک های مفصلی که باعث ایجاد حرکات مختلف مفاصل می شود و استفاده از ضربات متوالی و بی رویه، آموزش راه های صحیح گرم کردن ورزشکاران و توجه دقیق به این موضوع با مربیان نقش بسزایی دارد. در کاهش و پیشگیری از آسیب های ورزشی.

آیا گرم کردن همان حرکات کششی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که گرم کردن با حرکات کششی یکسان نیست. اما کشش بخشی از گرم کردن است. توضیح دهید که گرم کردن بدن شامل مجموعه ای از فعالیت ها مانند فعالیت هوازی، حرکت ملایم و کشش است.

آیا گرم کردن باعث افزایش انعطاف پذیری عضلات و دامنه حرکتی مفاصل می شود؟

پاسخ به این سوال منفی است. مهم نیست که گرم کردن چقدر طولانی باشد، به تنهایی نمی تواند انعطاف پذیری مفصل و دامنه حرکتی را بهبود بخشد. برای افزایش انعطاف پذیری، باید تمرینات کششی خاصی انجام دهید. برای توضیح اینکه گرم کردن مناسب دستیابی به حداکثر دامنه حرکتی در مفاصل و ماهیچه ها را آسان تر می کند. مثلا؛ اگر دامنه حرکتی عضلات همسترینگ ۱۰۰ درجه باشد، ورزشکار فقط می تواند مفصل ران را ۱۰۰ درجه در گرم کردن خم کند. این ورزشکار برای افزایش دامنه حرکتی خود به بیش از ۱۰۰ درجه نیاز به انجام تمرینات انعطاف پذیری دارد.

انواع حرکات کششی چیست؟

تکنیک‌ها یا تکنیک‌های گسترش ویژه مدت‌ها مورد توجه بوده‌اند. قدیمی ترین روش کششی، کشش پویا است که از حرکات نوسانی در محدوده قابل قبولی استفاده می کند. اگر این تغییر با پرتاب ناگهانی ایجاد شود، تنش بالستیک یا پرتاب نامیده می شود. تکنیک دوم به نام کشش استاتیک شامل کشش عضله تا زمانی است که آسیب ببیند و عضله را برای مدت طولانی در آن وضعیت نگه می دارد. تکنیک سوم و جدیدتر به عنوان تکنیک فعال سازی عصبی عضلانی (PNF) شناخته می شود که شامل انقباضات و کشش های مکرر است.

مزیت هر تمرین کششی چیست؟

تمرینات کششی پویا ساده برای گرم کردن، تمرینات کششی ایستا برای افزایش انعطاف پذیری و طول عضلات و همچنین خنک کردن، تمرینات پرتابی برای انجام گرم کردن خاص و خاص و در نهایت تمرینات PNF. افزایش انعطاف پذیری و همچنین بهبودی. آسیب های ورزشی استفاده می شود.

برای خرید برنامه بدنسازی تخصصی کاراته میتوانید از لینک زیر استفاده کنید. 

قیمت جدید : فقط ۱۵۰ هزار تومان !

۱۵ نکته برای شروع تمرینات با وزنه

پروتئین برای رشد عضلات ضروری است. پروتئین در مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر، محصولات لبنی، سبزیجات و آجیل یافت می شود. اکثر متخصصان ورزش مصرف ۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن را توصیه می کنند.

افرادی که تمرینات با وزنه را شروع می کنند باید روی ورزش و تغذیه خود تمرکز کنند تا به نتایجی که می خواهند برسند.

انتظار تغییر زیادی را یک شبه نداشته باشید. توده عضلانی به تدریج افزایش می یابد. شما باید صبور باشید و در مورد ورزش کردن و درست غذا خوردن مصمم باشید.

۱- اگر مبتدی هستید و تازه می خواهید کار با وزنه را شروع کنید، به سراغ وزنه های آزاد و سنگین نروید و مطمئن شوید که ابتدا ورزش بدنسازی را در برنامه خود قرار دهید.

۲- از وجود حرکات مرکب در برنامه خود مطمئن شوید!

به فعالیت های مختلف در وب سایت ها، مجلات و ورزش هایی که به دنبال برنامه تناسب اندام هستید نگاه کنید و برای انجام آن انگیزه پیدا کنید تا بتوانید در اسرع وقت به نقطه اصلی برسید، اما توصیه ما این است که از وزنه های بک استفاده کنید.

۳- یک برنامه بدنسازی و یک مربی در کنار خود داشته باشید.

شما نمی توانید فقط به باشگاه بروید و هر ورزشی که می خواهید انجام دهید، باید برنامه بدنسازی مخصوص خود را داشته باشید. و به آن پایبند باشید که در آینده دچار مشکل نشوید و روی ساختن  بدن خود تمرکز کنید.  سرزمین والیبال این برنامه را برای شما آماده کرده است.

۴- هر روز به باشگاه نروید!

لازم نیست ۷ روز در هفته تمرینات قدرتی انجام دهید، هر چیزی زمان و مکان دارد و نمی توانید برای مدت کوتاهی صبر کنید، پس طبق برنامه مدون کار کنید.

۵- کار هفتگی روی تمام عضلات:

طبق برنامه نوشته شده باید تمام عضلات را تمرین دهید و حرکات ذکر شده را از دست ندهید و با اکراه تمرین خواهید کرد پس روی تمرین تمرکز کنید.

۶- نحوه صحیح انجام هر حرکت را بیاموزید

بهتر است هر حرکت را به آرامی شروع کنید و نحوه صحیح انجام آن را یاد بگیرید.

۷- وزن خود را به تدریج افزایش دهید

پس از یادگیری نوع صحیح ورزش، باید به تدریج وزن را افزایش دهید. هر دو هفته یکبار کمی به وزن اضافه کنید. این باعث افزایش قدرت و حجم عضلات می شود.

۸- مراقب کمر درد باشید

وقتی به نقطه ای رسیدید که از وزنه های سنگین استفاده می کنید. از کمربند مخصوص برای محافظت از کمر خود استفاده کنید. ممکن است در ابتدا کمر درد نداشته باشید. اما در آینده با این مشکل مواجه خواهید شد.

۹- پروتئین مصرف کنید

پروتئین برای رشد عضلات مورد نیاز است. پروتئین در مرغ، ماهی، تخم مرغ، شیر، محصولات لبنی، سبزیجات و آجیل یافت می شود. اکثر متخصصان ورزش خوردن ۲ گرم پروتئین به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز را توصیه می کنند.

۱۰- کالری خود را افزایش دهید

برای عضله سازی، باید کالری بیشتری نسبت به کالری که می سوزانید مصرف کنید. BMR یا میزان متابولیسم خود را محاسبه کنید. اگر کار شما طوری است که زیاد ورزش نمی کنید، نیازی به مصرف کالری زیادی ندارید.

۱۱- وعده های غذایی شما باید شامل تمام دسته های غذایی اعم از پروتئین، کالری و … باشد.

در مورد مصرف پروتئین و کربوهیدرات خود جدی باشید. قبل و بعد از تمرین تغذیه مناسب و خوب نقش مهمی در رشد شما دارد.

۱۲- از خوردن غذاهای ناسالم پرهیز کنید

افزایش وزن درست است، اما این وزن اضافی باید از توده عضلانی ناشی شود، نه چربی. غذاهای با کیفیت و سرشار از پروتئین و کربوهیدرات بخورید. از خوردن غذاهای چرب، ناسالم و شیرین خودداری کنید. تنها زمان مصرف کربوهیدرات های زود هضم بعد از ورزش است. این نوع کربوهیدرات در شکر و آرد سفید یافت می شود.

۱۳- میوه و سبزیجات بخورید

علاوه بر پروتئین ها، کربوهیدرات ها و چربی ها، مصرف ویتامین ها و مواد معدنی ضروری است.

۱۴- استراحت کنید

استراحت کافی داشته باشید، بدن شما برای بازیابی و آمادگی به ۶ تا ۸ ساعت خواب کامل نیاز دارد.

۱۵- ورزشکار حرفه ای باشید

سعی کنید یک الگو برای خود انتخاب کنید و مانند یک ورزشکار حرفه ای عمل کنید.

سوالات متداول مشتریان:

این برنامه برای چه کسانی مناسب است؟
به طور کلی این برنامه برای بازیکنان در سطح نیمه حرفه ای و حرفه ای و نوجوانان به بالا مناسب است. این برنامه کاملا تخصصی است و تمامی گروه های عضلانی مورد نیاز یک کاراته باز را در بر می گیرد.
آیا این برنامه برای خانم ها هم جواب می دهد؟
بله این برنامه برای خانم ها هم استفاده می شود.
این برنامه چند روز طول میکشه؟
مدت زمان این فرآیند ۴۵ روز است که در لیست فایل مشخص شده است. توجه داشته باشید که باید ۴۵ روز را کامل کنید و صبور باشید تا به نتیجه مطلوب برسید.
آیا این برنامه در صورت نیاز پشتیبانی می شود؟
به طور کلی برنامه کامل و واضح با جزئیات است. اما بله، در صورت وجود مشکل در برنامه می توانید برای پرسش و پاسخ با شماره تماس انتهای برنامه آموزشی تماس بگیرید.

برای خرید برنامه بدنسازی تخصصی کاراته میتوانید از لینک زیر استفاده کنید. 

قیمت جدید : فقط ۱۵۰ هزار تومان !

دکمه بازگشت به بالا

سرزمین والیبال، پس از سال‌ها تجربه درخشان در زمینه ارائه خدمات ورزشی، با افتخار نام و برند خود را به آرا فیت تغییر داد.

همین الان برنامه رشته ورزشی خودت رو دریافت کن!