حرکات پا

جلو پا دستگاه تک پا

حرکت جلوپا دستگاه تک پا یکی از بهترین تمرینات برای رشد عضلات چهارسر ران، همسترینگ و عضلات مچ پا محسوب می‌شود. این حرکت نه تنها باعث افزایش قدرت و استقامت عضلانی می‌شود، بلکه به بهبود تعادل، هماهنگی و کنترل حرکتی نیز کمک شایانی می‌کند.

حرکت جلو پا دستکاه به صورت تک پا امکان تمرکز بر روی هر پا را به صورت جداگانه فراهم می کند که این امر برای رفع عدم تقارن در قدرت و توانایی پاها بسیار مفید است. علاوه بر این، حرکت جلوپا می‌تواند در برنامه‌ های تمرینی ورزشکاران حرفه‌ای و افراد علاقه‌مند به پرورش اندام نیز گنجانده شود. پس با ما همراه شوید تا نحوه صحیح انجام این حرکت ارزشمند را فرا بگیریم.

نام حرکت جلو پا دستگاه تک پا
نام انگلیسی Single Leg Extension
عضلات درگیر چهار سر ران (جلو ران)
نوع تمرین قدرتی
تجهیزات دستگاه
محل تمرین باشگاه
سطح حرکت نیمه حرفه ای و حرفه ای

آموزش تصویری جلو پا دستگاه تک پا

نحوه انجام حرکت هاگ پا دستگاه

  • آماده‌سازی: روی صندلی دستگاه تک پا بنشینید و وزنه مناسب را انتخاب و تنظیم کنید. پای خود را پشت محور دستگاه قرار دهید به گونه‌ ای که پد دستگاه روی ساق پا قرار گیرد. به پشتی صندلی تکیه دهید و برای حفظ تعادل، دست‌ ها را زیر صندلی یا روی دستگیره قرار دهید. کمر باید صاف باشد، سر در راستای ستون فقرات قرار گیرد و زاویه زانو ۹۰ درجه باشد. این وضعیت، نقطه شروع حرکت است.
  • فاز مثبت (باردم): با تمرکز بر عضلات چهارسر ران، محور دستگاه را به سمت بالا هدایت کنید تا جایی که پا تقریبا (نه کاملاً) صاف شود. در این فاز، عمل بازدم را انجام دهید.
  • فاز منفی (دم): با تمرکز بر اجرای صحیح حرکت و کمک گرفتن از عضلات همسترینگ (پشت پا)، پا را به آرامی به نقطه شروع بازگردانید. در این فاز، عمل دم را انجام دهید.
  • تکرار حرکت: حرکت را به تعداد دفعات مشخص شده در برنامه تمرینی خود تکرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

همین الان برنامه خودت رو دریافت کن!

سرزمین والیبال، پس از سال‌ها تجربه درخشان در زمینه ارائه خدمات ورزشی، با افتخار نام و برند خود را به آرا فیت تغییر داد.