بلاگ

مزایای مکمل گینر

مکمل های بدنسازی زیادی وجود دارد که ورزشکاران مشتاقانه تمایل دارند در برنامه غذایی خود بگنجاند. مکمل مس گینر یکی از این مکمل هاست. امروزه همه ما زمان کافی برای اهمیت و برنامه ریزی تغذیه خود نداریم. نتیجه این است که افراد دارای اضافه وزن قادر به تحقق اهداف کاهش وزن خود نبوده و افراد لاغر قادر به دستیابی به اهداف افزایش وزن نیستند. اما مهم نیست که چه قدر زمان کم دارید! واقعیت این است که ظاهر ما نقش مهمی در ایجاد انگیزه و تقویت اعتماد به نفس ما دارد. از این رو افزایش حجم برای افراد لاغر تاثیر به سزایی در بهبود اعتماد به نفس خواهد داشت. در این مقاله سعی داریم درباره فواید مکمل گینر برای شما توضیحاتی شرح دهیم. پس با آرا فیت همراه باشید!

مکمل گینر چیست ؟

گینر مکملی است که شامل پروتئین ، کربوهیدرات و چربی می باشد و هدف آن افزایش حجم توده های عضلانی است. گینر در واقع پودر پروتئین با کالری بالا است که هدف آن افزایش میزان کالری دریافتی به منظور افزایش حجم توده بدن می باشد. به منظور دستیابی سریع به اهداف خود ، مکمل گینر را به همراه یک رژیم غذایی متعادل و سالم مصرف کنید.

میزان پروتئین موجود در مکمل های گینر کمتر از شیک پروتئین معمولی است ، اما مقدار کربوهیدرات و چربی آن خیلی بیشتر از سایر مکمل ها بوده و از این رو منجر به افزایش کالری دریافتی می گردد. بسته به میزان مصرف ، یک مکمل گینر مناسب حدود ۳۰۰ تا ۱۲۰۰ کالری دارد. همان طور که در متن بالا برایتان توضیح دادیم ، سطح پروتئین در گینرها خیلی کمتر از سایر مکمل ها مانند پروتئین وی است. بنابراین میزان پروتئین از ۱۵ تا ۶۵ گرم در هر وعده متفاوت خواهد بود. میزان افزایش حجم عضلات بسته به نوع تمرینی که انجام می دهید و غذایی که می خورید ، نیز متفاوت خواهد بود.

اگر تصمیم جدی برای عضله سازی و افزایش قدرت خود دارید ، مصرف این مکمل ها یک انتخاب طلایی برای شما محسوب می شود. اکنون می دانید مکمل گینر چیست و زمان آن رسید با مزایای مکمل گینر بیشتر آشنا شویم.

برخی از مهم ترین مزایای مکمل گینر عبارتند از :

افزایش میزان کالری دریافتی

بسیاری از ورزشکارانی که به دنبال افزایش حجم توده های عضلانی خود هستند ، کالری بیشتری دریافت می کنند. در نظر گرفتن کالری امری ضروری است ، زیرا کالری به صورت مستقیم به عضله تبدیل می شود. متاسفانه بسیاری از ورزشکاران بر این باورند که به منظور دستیابی به کالری دقیق مورد نیاز روزانه باید در طول روز به صورت مداوم غذا بخورند. این کار بسیار اشتباه است. به کمک مکمل گینر ، شما بدون هیچ مشکلی کالری مورد نیاز روزانه خود را دریافت می کنید. بسته به نوع محصول بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ کالری در هر وعده دریافت خواهید کرد.

 حاوی چربی های سالم

یکی از مزایای مکمل گینر که باعث شده است محصولی منحصر به فرد باشد ، وجود چربی های سالم در فرمول آن است. این چربی ها باعث می شود تا با افزایش حجم عضلات همچنان لاغر بمانید. این چربی ها به عنوان بهترین مواد مغذی محسوب می شوند ، اما باید در انتخاب آن ها دقت کافی داشته باشید. گینرهایی را انتخاب کنید که حاوی تری گلیسیریدهای زنجیره ای به مقدار متعادل و کمترین مقدار چربی های اشباع شده باشد.

بهبود عملکرد در حین تمرین

مکمل های مس گینر عمدتا برای افزایش حجم توده های عضلانی مصرف می شوند ، اما درک این نکته نیز حائز اهمیت است که می توان از آنها برای بهبود عملکرد خود در حین ورزش استفاده کرد. بدین منظور مکمل های گینر حاوی کراتین را انتخاب نمایید.

بهبود تعادل سطح پروتئین

توجه به این نکته بسایر ضروری است که تعادل سطح پروتئین همیشه یک جنبه اساسی در رشد و ریکاوری عضلات محسوب می شود. بنابراین برای اینکه بتوانید عضلات خود را حفظ کنید ، باید پروتئین بیشتری سنتز کنید. اگر قصد شما عضله سازی است ، باید سطح تعادل پروتئین مثبتی داشته باشید و این امر با مصرف مکمل های گینر محقق می شود.

مزایا مکمل گینر

غنی از فیبر

مکمل های گینر غنی از فیبر هستند. همین امر مانع نفخ معده شده و روند هضم را سرعت می بخشد. دریافت فیبر به مقدار کافی منجر به بهبود سلامتی کلی و تناسب اندام می گردد. یکی دیگر از محتواهای ضروری مورد نیاز بدن انسان در دوران عضله سازی ، فیبر است. به طور کلی فیبر نقش اساسی در از بین بردن مواد زائد سمی از بدن و در نتیجه بهبود شیوه زندگی بهتر و سالم تر دارد. در نتیجه به روش هضم سریع تر و جذب بهتر مواد غذایی کمک می کند. از این رو یکی از خواص مکمل گینر محتوای فیبر آن می باشد!

حاوی کربوهیدرات زیاد

مکمل های گینر را قبل از تمرین ، بعد از اتمام تمرین و یا هر زمان دیگری می توانید میل کنید. بسیاری از ورزشکاران حرفه ای که به دنبال افزایش حجم عضلات خود هستند ، ترجیح می دهند گینرها را قبل از شروع تمرین میل کنند. در این صورت باید مکمل های گینر با میزان کربوهیدرات بالا را انتخاب کنند.

کربوهیدرات نه تنها عضلات شما را تغذیه می کند ، بلکه سطح گلوکز خون را نیز افزایش می دهد. این خاصیت واکنش اسیدهای آمینه را به سلول های عضلانی شما هدایت کرده و از این رو شما می توانید از حداکثر مزایای مکمل گینر بهره مند شود. هنگامی که به شدت تمرین می کنید ، به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب به انرژی بسیار زیادی نیاز خواهید داشت. در روزهای اول می توانید از انرژی ذخیره شده استفاده کنید ، اما با گذشت زمان این انرژی تحلیل می رود. این زمانی است که به کربوهیدرات به مقدار زیاد نیاز دارید. این سطح از کربوهیدرات در مکمل های گینر یافت می شود. همچنین این مقدار کربوهیدرات باعث بالا رفتن سطح گلیکوژن بدن می گردد.

حاوی کراتین به مقدار کافی

کراتین یکی از مهم ترین مکمل ها برای افرادی است که به دنبال افزایش حجم عضلات خود هستند. یکی از مهم ترین فواید مکمل گینر این واقعیت است که اکثر این مکمل ها شامل کراتین هستند و شما با یک تیر دو نشان را می زنید. همین امر امکان دستیابی به دو هدف اصلی تنها با مصرف یک مکمل منحصر به فرد را فراهم می کند.

دریافت ال-گلوتامین

یکی دیگر از مواردی که در مزایای مکمل گینر باید در نظر بگیرید این است که اکثر مکمل های گینر حاوی ال گلوتامین نیز هستند. این ماده برای بسیاری از ورزشکاران حائز اهمیت است. این آمینو اسید منجر به افزایش سرعت ریکاوری بدن بعد از اتمام تمرینات شدید و همچنین بهبود سیستم ایمنی بدن می گردد. کافی است که تنها مکمل گینر شما حاوی مقدار کافی ال گلوتامین باشد ، تا بتوانید به اهداف خود دست یابید.

حاوی مقادیر مختلف کالری

بدن شما برای ایجاد عضله نیاز به کالری زیادی دارد. یکی از مهم ترین مزایای مکمل گینر این است که در سطح های مختلف کالری در دسترس هستند. به یاد داشته باشید که تطابق کالری مورد نیاز شما بسیار اهمیت دارد. اگر بیش از حد کالری دریافت کنید ، ممکن است ناخواسته حجم توده های چربی خود را به جای حجم عضلات افزایش دهید. تحقیقات انجام شده در اینباره نشان می دهد که :

مکمل های گینر با میزان کالری ۴۰۰ الی ۶۰۰ ، گزینه های مناسبی محسوب می شوند. اما اگر می خواهید عضلات زیادی بسازید ، مکمل های گینر با میزان کالری ۹۰۰ را انتخاب کنید.

ترکیبی از ویتامین ها و مواد معدنی

گینرها بدن شما را سالم و رو فرم نگه می دارند. مکمل های گینر ترکیبی از مواد معدنی و ویتامین های مختلف بوده که منبع تغذیه عالی برای بدن شما محسوب می شوند.

 

بهبود ریکاوری و رشد عضلات

مصرف این مکمل ها به بهبود رشد عضلات و ریکاوری پس از اتمام تمرین کمک شایانی می کند. این موضوع زمانی که از یک رژیم بدنسازی پیروی می کنید بسیار حائز اهمیت است ، زیرا شما نیاز به دستیابی به نتایج مطلوب دارید و همین امر نیازمند ریکاوری صحیح عضلات است.

مکمل گینر

دوز مصرف مکمل گینر برای افزایش حجم عضلات

۱۰۰ گرم ( ۲ اسکوپ پر ) به ۲۶۰ تا ۲۸۰ میلی لیتر آب سرد / شیر اضافه کنید. به مدت ۵۰ الی ۶۰ ثانیه در مخلوط ترکیب کنید. روزانه ۱ الی ۳ وعده و یا طبق پیشنهاد مربی خود متناسب با اهدافتان میل کنید. در حالت ایده آل مکمل گینر را باید پس از اتمام تمرین میل کنید ، اما می توانید مابین وعده های غذایی نیز مصرف کنید. اندازه هر وعده و نسبت ترکیب را می توانید متناسب با ترجیحات شخصی و طعم مورد علاقه تان تنظیم کنید.

به منظور دستیابی به نتیجه مطلوب و کسب مزایای مکمل گینر ، بلافاصله پس از اتمام تمرینات قدرتی یک وعده گینر میل کنید. بسته به میزان کالری مورد نیاز دریافتی هر شخص و نیازهای غذایی و نیاز هر شخص به افزایش حجم توده های عضلانی می توانید در طول روز وعده های اضافی دیگری نیز میل کنید.

چگونه بهترین مکمل گینر را انتخاب کنیم ؟

اکنون درباره مزایای مکمل گینر می دانیم. انتخاب صحیح گینر متناسب با بدنتان ، در دستیابی به نتیجه مطلوب کمک شایانی می کند. نسبت کربوهیدرات به پروتئین در حالت ایده آل در یک مکمل گینر ۲:۱ است.

یکی دیگر از مهم ترین محتویات موجود در گینرها حضور آنزیم های گوارشی برای کاهش التهابات بدن است. علاوه بر این ، مواد مغذی و ویتامین های موجود در فرمول مکمل گینر به بهبود سلامتی کلی بدن کمک می کنند.

زمانی که تصمیم به استفاده از مکمل گینر گرفتید ، قبل از شروع مصرف آن ها حتما باید با پزشک و یا مربی خود مشورت کنید! پزشکان و مربیان حرفه ای بهترین نوع گینرهای مورد نیاز شما متناسب با اهداف تناسب اندام یا اهداف سلامتی شما توصیه می کنند. با مصرف این مکمل ها، از خواص مکمل گینر بهره مند خواهید شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا

همین الان برنامه خودت رو دریافت کن!

سرزمین والیبال، پس از سال‌ها تجربه درخشان در زمینه ارائه خدمات ورزشی، با افتخار نام و برند خود را به آرا فیت تغییر داد.