آموزش بدنسازی والیبال

برنامه بدنسازی والیبال نوجوانان

برنامه بدنسازی والیبال نوجوانان را برای شما اماده کرده ایم برنامه زیر نظر مربی تخصص والیبال نوشته شده است سوپرایز ویژه آرا فیت همراه ما باشید !

نکته : توجه فرمایید این برنامه برروی چند بازیکن در سطح نوجوان و جوانان به صورت دوره های ذکر شده در برنامه های زیر تست شده است و نتیجه مطلوب گرفته شده است شما هم بعد از نتیجه از قسمت نظرات این تجربه را در اختیارسایت قرارداده تا دیگر بازیکنان از تجربیات شما استفاده کنند و به با تشکر از همراهی شما !

اهمیت بدنسازی در والیبال به چه صورت است :

بازیکنان نوجوان و نونهال که بعد از یادگیری اصول پنجه ، ساعد ، اسپک و دفاع به سطح بالاتری از والیبال میرسند و بیشتر این بازیکن ها از ضعیف بودن قدرت جسمی و روحی رنج بسیار میبرند و باید این را بدانیم که هرکسی پرش خوب و قدرت اسپک بهتر داشته باشه موفق تر از بقیه تو والیبال هست و پیشرفت بسیاری خواهد کرد . پس تمرکز زیادی روی کار با وزنه و هوازی در کنار تمرین توپی والیبال داشته باشید.

باتوجه به پیشرفت روز افزون این رشته در سطح جهانی شما باید این ضعف هارو پر کنید و به نقطه قوت خود تبدیل کنید قوی بودن عضلات پا و دست و میان تنه نقش بسیار مهمی در ورزش والیبال دارد به این دلیل که والیبال یک ورزش نیمه هوازی میباشد و باید عضلات خیلی قوی برای اسپک زدن ، دفاع و سرویس داشت تا در طول مسابقه یا تمرین دچار بیحالی یا ضعف نشوید و بجای اینکه پیشرفت کنید دچار پسرفت بشین و و از والیبال زده بشید .

برای خرید برنامه بدنسازی تخصصی والیبال میتوانید از لینک زیر استفاده کنید . 

 

 

بدنسازی والیبال نوجوانان

همین امروز به جمع ما بپیوندید و عضوی از مجموعه آرا فیت شوید!

پیام های ارسالی 

 

برای خرید برنامه بدنسازی تخصصی والیبال میتوانید از لینک زیر استفاده کنید . 

 

 

نقش بدنسازی در اسپک :

اسپک زدن از روی تور ۲ متر و ۴۳ سانت کار ساده ای نیست به ویژه برای اون دسته از بازیکنانی که میانگین قدی بین ۱۸۰ تا ۱۹۰ را دارند پس شما میتونین با قوی کردن عضلات بدن خود از یک پرش خوب بهره ببرید وضعف قدی خود را جبران کنید .

توجه فرمایید که با توجه به آموزش های غلط قوی بودن عضلات پا به تناهیی موجب پرش زیاد نخواهد شد شما موقع پرش برای اسپک زدن تمامی عضلات بدن را درگیر خواهید کرد و از عضلات دست ، شکم ، فیله ، چهار سر ران ، پشت ران و ساق پا استفاده خواهید کرد . پس هرچقدر که سیستم جسمی بدنی قوی و آماده تری داشته باشید در مسابقه یا تمرین سر حال تر حاضر خواهید شد .

بیتشر بخوانید : برنامه بدنسازی والیبال

قوی بودن عضلات دست در والیبال:

یک دسته از بازیکنان رو در کنار خود مشاهده میکنید که سرعت توپ اونها به بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت حرکت میکنه و این میتونه یک پوئن مثبت برای بازیکن باشه و از خیلی از دوستان و رقبای خود جلوتر بزنه و بیشتر بازیکن ها از ضعیف بودن قدرت اسپک خود بسیار ناراحت هستن چرا که اسپک اونها به امتیاز همراه نمیشه و سرعت چندانی نداره . شما برای اسپک زدن باید عضلات قوی در ناجیه سرشان ، دلتوییدی و بازو به همراه داشته باشید تا به یک بازیکن ایده آل تبدیل بشین و خوشبختانه ما در کنار شما هستیم تا ضعف خودرا برطرف کنید و به یک بازیکن حرفه ای در والیبال برسید .

برنامه بدنسازی والیبال نوجوانان

برای خرید برنامه بدنسازی تخصصی والیبال میتوانید از لینک زیر استفاده کنید . 

تاثیر بدنسازی در پرش :

ضعیف بودن عضلات بدن مخصوصا عضلات پایین تنه به وبژه چهار سر ران ، همسترینگ ، ساق پا و دیگر عضلات پا باعث کم بودن پرش عمودی و افقی میشود. در والیبال امروزی پرش زیاد باعث افزاش ارتفاع اسپک و دفاع بازیکن روی تور میشود و بازیکن به حد نرمال خود میرسد .پرش زیاد تا حدود نسبتا بالایی میتواند قد کوتاه را پوشش بدهد . در نظر داشته باشید که با تمرین و تکرار پرش شما زیاد خواهد شد و یک عمل زمان بری هست و انتظار کوتاه مدت نداشته باشید.

پیشنهاد ویژه : از پکیج افزایش قد ما دیدن فرمایید افزایش قد بین ۵ تا ۱۵ سانتی متر در سه ماه بدون قرص و دارو

از اشتباه دیگران درس بگیریم :

شاید بارها از دوستان و آشنایان خود شنیده باشید که بدنسازی باعث کوتاه شدن و رشد نکردن قد شما میشود به هیچ وجه به اینصورت نیست و طی تحقیقات علمی و عملی این حرف صحت ندارد و رد شده است و علی رقم این حرف بدنسازی باعث افزایش بیشتر سطح هورمون تستسترون بدن شما میشود و باعث افزایش قد شما میشود .

خیلی از بازیکن های به دلیل یک دسته از این حرفا بدنسازی را در کنار ورزش والیبال انجام ندادن و باعث افت و نرسیدن اونها به حد نرمال در والیبال شده است لطفا بدنسازی در والیبال را بسیار جدی بگیرید .

جمله انگیزشی آرا فیت :

رسیدن به آرزو دور از دسترس نیست تمام بازیکن ها مثل همه ی ما از همین جایگاه شروع کرده اند و به موفقیت رسیده اند. همیشه این سه کلمه رو تو ذهن خودتون داشته باشید تکرار ، تکرار و دوباره تکرار همچی با تکرار و تمرین درست میشه اینو یادتون باشه!

بدنسازی والییال برای نوجوانان

برنامه بدنسازی والیبال برای نوجوان

برنامه جلسه اول ( تقویت عضلات پا )

لانگ متداول۱۲*۴
اسکات از پشت۱۵*۳
جلوپا ماشین۱۰*۴
پرس پا۱۲*۴
پشت ران هالتر۸*۳
ساق پا نشسته۲۰*۴
اسکات دمبل جفت پرشیدر حد توان
پرش رو میزدر حد توان
حرکت فیله کمر۲۰*۳

تمرین جلسه دوم ( تقویت عضلات سینه و پشت بازو )

شناسوئدیدر حد توان
بالاسینه دمبل۱۰*۳
پرس سینه هاتر۱۲*۳
زیر سینه هالتر۱۲*۴
پشت بازو سیمکش۱۲*۴
پشت بازو سیمکش پشت سر۱۲*۳
پشت بازو هالتر خواببیده۱۲*۳
تکرار حرکت دفاع والیبالدر حد توان

تمرین جلسه سوم تقویت عضلات سرشانه ( دلتوییدی) و جلوبازو

بارفیکس از پشتدر حد توان
سرشان هالتر از پشت۱۰*۳
نشر جانب از جلو دمبل۱۰*۴
شراگز هالتر از جلو با اسمیت۱۲*۴
جلو بازو هالتر + جلو بازو سیمکش۱۰*۳ + ۱۰*۳
جلوبازو دمبل متناوب چکشی۱۲*۳
مچ و ساعددر حد توان
کرانچ شکم۲۵*۳
بلند کردن پاها۲۰*۳

آموزش تصویری حرکات شکم :

حرکت کرانچ شکم
حرکت شکم خوابیده

نکات مهم :

این برنامه تمرینی را به صورت چرخشی و  ۳ روز در هفته در بازه زمانی ۴۵ روز انجام شود . آرا فیت امیدوار است شما نتیجه مطلوب را از این برنامه بگیرید.

قسمتی از برنامه که به صورت به علاوه (+) مشخص شده است به معنی انجام حرکت به صورت سوپر ست میباشد دو حرکت را پشت سر هم و در صورت ایجاد مشکل نهایت بین ۵ تا ۱۰ ثانیه فاصله انجام شود .

هفته ای ۲ جلسه مابین این برنامه تمرینی هوازی را هم در برنامه خود داشته باشید!

قبل از انجام حرکات حتما بدن خودرا گرم کنید در در در اخر تمرین بدن خود ار سرد کنید !

هرجدول برنامه تمرینی یک روز میباشد .

استراحت حین انجام حرکات در هر ست بین ۳۰ تا ۴۰ ثانیه میباشد ، زمان استراحت بین انجام حرکات بین ۷۰ تا ۹۰ ثانیه میباشد .

در هفته اول از وزنه های کمتر استفاده کنید و رفته رفته در هفته های آتی به وزنه های خود بیفزایید .

در حین تمرین آب به طور مداوم خورده شود .

تغذیه را در بدنسازی والیبال بسیار جدی بگیرید ویتامین ، مواد معدنی ، پروتئین ، کربوهیدرات روزانه به حد کافی به بدن خود مخصوصا در قبل از تمرین و بعد از تمرین به بدن خود برسانید.

این برنامه زیر نظر مربی تخصصی بدنساز والیبال نوشته شده است و برروی چند بازیکن تست شده است و نتیجه مطلوب را در یافت کرده ایم و شماهم با خیال راحت از برنامه استفاده کنید و نتیجه رو هم از لینک زیر به ما اعلام کنید که دوستان دیگر والیبالیست از اون استفاده کنند با تشکر از همراهی شما !

 

‫۳۶ دیدگاه ها

  1. سلام من ۱۴ سالمه
    ولی انگشتای دستم هنوز خیلی نرمه
    می‌خوام پاسور باشم
    الانم میتونم توپ رو خیلی بلند بفرستم یا خیلی دور ولی باید کلی زور بزنم
    شما میدونین باید چیکار کنم؟

  2. سلام من دریافت کننده قدرتی هستم قدم هم ۱۸۵ خواستم بدونم که این تمرین ها به چه مدت باید ادامه دار باشه و اون برنامه تخصصی که گفتید ۸۰ هزار تومان چه فرقی با این می کنه؟

    1. سلام برنامه کاملا تخصصی تر به جهت افزایش قدرت و هماهنگی عصب عضله و استقامت طراحی شده و برای مدت ۴۵ روز هستش

  3. سلام من لیبرو والیبال هستم و به نظر شمامیتونم برای بهتر شدن دریافت هام ساعدم رو حجم بدم باتمرین آیا تاثیر مثبت داره؟؟

  4. سلام من ۱۵ سالمه و ۱۸۱ قد دارم من هرجا میرم میگن اگه این تمرینات رو انجام بدی قدت میسوزه حتی کسی که باشگاه بدنسازی داره و قهرمان قهرمانان در زیبایی اندام هم شده و یک مربی والیبال خوب هم همین رو میگن ولی من کم میپرم و میخوام پرشم رو زیاد کنم چیکار کنم ایا حرف اونا غلطه؟

  5. سلام و خسته نباشید سایتتون عالیه سوال داشتم
    چطور باید بفهمیم برنامه بدنسازی ک بهمون دادن برای والیبال تخصیصه و مخصوص والیباله؟
    و چطور بفهمیم زیر نظر کسی ک وزنه میزنم صلاحیت داره و میتونی بهش اعتماد کنی ؟

    1. سلام اول هر چیزی باید به کسی که میخای زیر نظرش کار کنی اعتماد داشته باشی نه اینکه هر هفته یک مربی جدید رو انتخاب کنی و دچار سردرگمی بشی اعتماد اولین راه هستش در مرحله دوم ما هیچ ابزار سنجشی برای اینکه بفهمیم برنامه تخصصی هستش نیست ، بیس . کلیت همه برنامه ها میتونه یکی باشه فکر نکنین که بازیکن های تیم لمی و باشگاهی حرکات و برنامه های عجیب و غریب دارن در این برنامه ها اعتماد ، انجام حرکت صحیح حذکت ها ، صبر ، تغذیه و هدف میتونه خیلی به شما کمک کنه . و به این توجه کنین شما اول باید شروع کنین و زیر ساخت بدن خودتون رو اماده کنین

  6. سلام و ممنون از سایت خوبتون مین یک سرعتی زن هستم ومیخوا انواع سرویس ها رو یا د بگیرم لطفافیلم آموزش انواع سروس ها رو بزارید

    1. سا سلام و خسته نباشید بله برنامه ها برای تمامی بازیکن ها مورد استفاده قرار میگیره اما بعد از یک مدت باید زیر نظر یک مربی تخصصی بدنسازی خودتون رو انجام بدین

    1. سلام خسته نباشید چند تا برنامه داخل سایت هست و عالی هستن اگرم که تخصصی میخاین کار بشه با شماره زیر تماس بگیرید با تشکر
      ۰۹۳۳۰۹۴۶۹۳۳

  7. سلام خیلی ممنون از مطالب مفیدتون . یه سوال داشتم . من چون دخترم نمیخوام بالا تنم زیاد حجیم و گنده بشه .احیانا این تمرینات بالاتنه بخصوص سرشونمو حجیم نکنه؟ واسه اینکه سرشونه هام زیاد حجیم نشه دمبل با وزن کمتر بزنم یا چی؟

    1. سلام و خسته نباشید نه تعداد ترار حرکات بالا هستش و باعث حجیم شدن نمیشه و از وزنه های سبک تر استفاده کنید اما حتما بدنسازی رو انجام بدین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا

همین الان برنامه رشته ورزشی خودت رو دریافت کن!